ققنوس کربلا

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



پایان نامه مدیریت

• دسته بندیآموزش های تحقیق بر اساس هدف
بر اساس هدف پژوهش ها به پژوهش های بنیادی و فرد دی تقسیم می شوند. اما زهره سرمد معتقد است پژوهش ها بر طبـق هدف به سه دسته تقسیم می شوند: تحقیق بنیادی، تحقیق کاربر دی و تحقیق و توسعه. با عنایت به توضیح ات زیر می توان گفت تحقیق و گسترش خود یک نوع تحقیق فرد دی است.

- تحقیق بنیادی: پژوهشی است که به کشف ماهیت اشیاء پدیده‌ها و روابط بین متغیرها، اصول، قوانین تهیه و تولید یا تست تئوری‌ها نظریه‌ها می‌پردازد به گسترش مرزهای دانش رشته علمی یاری می‌نماید. هدف مهم این نوع پژوهش تبیین ارتباطات بین پدیده ها، آزمون نظریه ها و اضافه کردن به دانش موجود در زمینه ویِژگزینشه است. برای مثال "تحلیل رابطه اعتماد و تعهد در روابط صنعتی" یک نمونه تحقیق بنیادی است. سطح گفتمان کلی و انتزاعی در حوزه یک علم است. تحقیق بنیادی می تواند نظری یا تجربی باشد. تحقیق بنیادی نظری از روش‌های عقلانی و قیاسی مصرف می‌کند بر پایه مطالعات کتابخانه‌ای انجام می‌شود. تحقیق بنیادی تجربی از روش‌های استقرائی مصرف می‌کند و بر پایه روشهای میدانی انجام می‌شود.

- تحقیق کاربر دی: پژوهشی است که با مصرف از نتایج نتایج بررسی ها و تحقیقات بنیادی به منظور بازبینی و به کمال رساندن رفتارها، روش‌ها، وسائل ها، وسایل، تولیدات، ساختارها الگوهای مورد مصرف جوامع آدم ی انجام می‌شود. هدف تحقیق فرد دی گسترش دانش کاربر دی در زمینه ویِژگزینشه است. در اینجا سطح گفتمان انتزاعی و کلی اما در زمینه ویِژگزینشه است. برای مثال "تحلیل میزان اعتماد مشتریان به سازمان فرضی" یک نوع تحقیق فرد دی است.

• دسته بندیروش های تحقیق بر طبـق روش گردآوری داده ها
سرمد معتقد است پژوهش ها بر اساس شیوه گردآوری داده ها به دو دسته تقسیم می شوند: تحقیق توصیفی و تحقیق تست ی

- تحقیق توصیفی یا غیر تست ی حاوی 5 دسته است: پیمایشی، همبستگی، پس رویدادی، کار پژوهی، تحلیل موردی

- تحقیق آزمایش ی به دو دسته تقسیم می شود: تحقیق تمام آزمایش ی تحقیق نیمه تست ی


1- تحقیق توصیفی یا غیر آزمایش ی

تحقیق توصیفی یا غیر آزمایش ی حاوی 5 دسته است: پیمایشی، همبستگی، پس رویدادی، اقدام پژوهی، تحلیل موردی

1-1. تحقیق پیمایشی (Survey Research)

در این نوع تحقیق هدف نقد توزیع ویژگیهای جامعه است بیشتر تحقیق های مدیریت از این نوع است . در پژوهش پیمایشی پارامترهای جامعه ارزیابی می شوند. در اینجا پژوهشگر با انتخاب نمونه ای که معرف جامعه است به تحلیل متغیرهای پژوهش می پردازد. پژوهش پیمایشی به سه دسته تقسیم می شود:

1-1-1.روش مقطعی (Cross Sectional): گرد آوری داده ها درباره یک یا چند صفت در یک مقطع زمانی خاص. برای مثال نقد میزان علاقه دانشجویان سال اول دبیرستان به ادامه تحصیل در رشته خاص

1-1-2. نحوه طولی (Longitudinal): در تحلیل پیمایش طولی، داده ها در طول زمان گردآوری شده تا رابطه بین متغیرها در طول زمان سنجیده شود. برای مثال «سیر تحول ثبت نام دانشجویان دختر در دوره های تحصیلات تکمیلی» یا «ارزیابی تحول مهارت های زبان فارسی پایه اول تا پنجم ابتدائی». مشاهدات تحولی که به ارزیابی روندها و تحول پدیده ها در طول وقت می پردازند از این دسته می باشند .

1-1-3.شیوه دلفی (Delphi Technique): جهت نقد دیدگاه های یک جمع مالک نظر در مورد موضوع مخصوص می توان از این تکنیک مصرف کرد. مانند «نقد نظر اساتید دانش کده در باره طرح جدید آموزش ی»

1-2. تحقیق همبستگی (Correlational Research)

در این نوع مشاهدات رابطه بین متغیرها بر طبـق هدف پژوهش نقد می گردد. در نتایج بررسی ها و تحقیقات همبستگی اگر هدف پیش بینی متغیرهای وابسته بر اساس متغیرهای مستقل باشد به متغیر وابسته متغیر ملاک و به متغیر مستقل متغیر پیش بین گویند. همچنین وجه تمایز تحقیق همبستگی با تحقیق آزمایش ی در این است که در اینجا متغیرهای مستقل دستکاری نمی شوند. بر اساس هدف به سه دسته تقسیم می شود:

1-1-1. همبستگی دو متغیری: هدف تحلیل رابطه همزمانی متغیرها است به جمله دیگر میزان همموزیک ی تغییرات دو متغیر است. در بیشتر مشاهدات همبستگی دو متغیری از مقیاس فاصله ای با پیش فرض توزیع نرمال محاسبه ضریب همبستگی پیرسون مصرف می شود. مثال: رابطه اسناد ثبات و مرکز علیت با خوب یت در عملکرد

1-1-2. نقد رگرسیون: در تحلیل رگرسیون هدف پیش بینی یک یا چند متغیر ملاک براساس یا چند متغیر پیش بین است. چنانچه هدف ارزیابی یک متغیر ملاک از متغیر پیش بین باشد از رگرسیون آسان استفاده می شود. اگر ارزیابی یک متغیر ملاک بر اساس چند متغیر پیش بین باشد از رگرسیون چندگانه (Multiple) استفاده می شود. اگر همزمان چند متغیر ملاک بر طبـق چند متغیر پیش بین نقد شود از رگرسیون چند متغیری (Multivariate) استفاده می شود.

1-1-3. نقد کوواریانس: در برخی نقد ها هدف ارزیابی مجموعه ای از همبستگی های دو متغیر متغیرها در جدولی به نام ماتریس همبستگی یا کوواریانس است که با پیشرفت در زمینه برنامـه های آماری میسر شده است. تحلیل علت ی و حل معادلات ساختاری از این دسته هستند .

1-3. تحقیق پس رویدادی (Ex-Post Facto)

به تحقیق پس‌رویدادی تحقیق علی-مقایسه‌ای گویند. تحقیق پس‌رویدادی به تحقیقی گفته می شود که پژوهشگر علت احتمـا لی متغیر وابسته را مورد ارزیابی قرار می دهد. چون متغیر مستقل و و ابسته در قدیم رخ داده اند لذا این نوع تحقیق غیر آزمایش ی را تحقیق پس رویدادی می گویند.

2- تحقیق آزمایش ی

تحقیق تست ی به دو دسته تقسیم می شود: تحقیق تمام تست ی تحقیق نیمه تست ی


در بیشتر پژوهش های علوم آدم ی نظر به اینکه هدف مهم از انجام پژوهش ارزیابی یک مساله بهروش میدانی است می توان گفت پژوهش نامبرده از نظر هدف در حیطه پژوهش های کاربر دی است . از طرف دیگر با توجه به اینکه در این پژوهش ازشیوه های بررسی کتابخانه ای نیزروش های میدانی نظیر پرسش نامـه مصرف شده است، می توان بیان کرد که پژوهش حاضر بر اساس ماهیت روش گردآوری داده ها، پژوهش توصیفی-پیمایشی است.

  • احمد جلوه
  • ۰
  • ۰



آموزش fl studio

نی از ساز های بادی کهن و از جنس گیاه نی است که طول آن از شش گره و هفت بند تشکیل شده است و به همین به آن نی هفت بند می گویند.

نواختن، هوا از دهانه نی وارد می شود و با انگشت گذاری بر سوراخها با تغییر فشار هوا صداهای مختلف بوجود می آیند. نوازنده نی را عمودی در دست می گیرد و دهانه آن را بین دو دندان جلو یا بین لب ها قرار می دهد و در آن می دمد. بخش بسیار زیاد ی از هوای دمیده شده از سوراخهای باز نی خارج می شود و نوازنده با انگشتهای هر دو دست سوراخها را باز و بسته می نماید .

شاید نوازنده زمان نواختن دست راست را بالای دست چپ قرار دهد و برعکس.

زمان ساختن نی روی گره ها را با نواز می پوشانند و بر سر دهانه انتهای لوله نی لوله استوانه ای کوتاهی به طول تقریبی 7 سانتی متر هم قطر ضخامت نی از فلز برنج قرار می دهند.

طول نی حدود 30 تا 65 سانتی متر قطر آن از 5/1 تا 3 سانتی متر است و تعداد 5 سوراخ در طرف جلو و یک سوراخ در بخش عقب نی ایجاد می کنند. هر چه لوله نی باریکتر کوتاهتر باشد ولوم آن زیر تر است و برعکس.

نی در اندازه های مختلف تهیه و تولید می شود و نمی توان آن را کوک کرد. بدنه اصلی این ساز چون در طبیعت افزایش می نماید دو نی کاملا از هر جهت همسان کمتر بدست می آید.

وسعت
وسعت ولوم نی اکثرا حدود دو اکتاو نیم است. نی به طور طبیعی فاقد نت "سی" روی خط سوم حامل است. وسعت صوت نی به چهار منطقه صوتی حاوی صوت بم و بم نرم ، صدی اوج ، صوت غیث و صوت ذیل(پس غیث) تقسیم می شود.

انواع نی

به علت ساختار طبیعی بدنه نی عدم امکان کوک کردن آن می توان با توجه به تغییر طول قطر لوله، از هر پرده ای نی داشت. به جر نی در کوک "دو" بقیه نی ها از سازهای انتفرش می باشند . برای مثال نی در کوک سی بمل وقت ی "دو" می زند "سی بمل" صدا می دهد پس باید جهت آن یک پرده بالاتر به مفهوم "ر" نوشت تا ولوم "دو" بدهد. یا برای نی "لا" که یک پرده نیم پایین تراز دیاپازون است بایستی یک پرده نیم بالاتر نت نویسی کرد تا دیاپازون صدا بدهد .

نی سازی ست کهن و به همین صورت در تمام نواحی ایران معمول است و انواع دیگر آن را نیز با فرق هایی می توان دید مانند نی انبان، بالابان.

نی هایی که از نواحی خشک به دست می آیند، چوب محکمتری دارند و ترک نمی میل کردن د.

نی از سازهایی ست که جهت تکنوازی مناسب تر است ولی در گروه نوازی های سازهای ملی نیز از آن استفاده می شود.

امکانات اجرای نی

نوازندگی در صداهای بم نی، اندازه بیشتر و در صداهای زیر اندازه کمتری دارد.

اجرای تکیه ها ، استکاتو، واخوان خا و آرپژهای کوتاه (در صورت نیاز) در این ساز به بهتر ی میسر است.

حالتهای کیفی موسیقی با کم و خیلی کرد فشار دمیدن حرکت مختصر انگشتها بر روی سوراخها ایجاد می شوند.

  • احمد جلوه
  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه ارشد

روش تحلیل محتوا (Content analysis) چیست؟

نقد محتوا یکی از روش‌های با اهمیت پژوهش است که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه محققان قرار گرفته است.
فرد،ان کرلینجر (Fred N. Kerlinger) تعریف جامعی از اینروش ارائه می‌دهد: "نقد محتواآموزش بررسی و تجزیه نقد ارتباط‌ها به شیوه نظام دار، عینی کمی برای اندازه‌گیری متغیرهاست."
وی در بیان ویژگی‌های تحلیل محتوا می‌افزاید: "در قدیم برای اندازه‌گیری متغیرها، از اینروش کمتر استفاده شده است. اما فرد د فزاینده آن در پژوهش رفتاری به اندازه گیری متغیرهایی معطوف بوده است که بدون این روش، اندازه گیری آنها میسر نبوده است... در اینروش به جای مشاهده مستقیم رفتار افراد یا درخواست از آنان جهت جواب دادن به مقیاس‌ها یا مصاحبه با آنان، پژوهشگر ارتباط‌‌هایی را که افراد ایجاد کرده ‌اند؛ انتخاب و سئوال‌هایش را در آنها جستجو می‌کند."
تعریف "برنارد برلسون" (Bernard Berelson) هم از نقد محتوا، تعریف جامعی است زیرا هنوز با گذشت بیش از چهل سال، محققان از آن مصرف می‌کنند. برلسون می‌نویسد : تجزیه نقد محتوا، روش تحقیقی است که برای تشریح عینی، منظم و کمی محتوای آشکار پیام‌های ارتباطی بکار می‌رود.
در تعریف فوق، مفاهیم "کمی کیفی" "عینی ذهنی" "آشکار و نهان" جای بحث زیاد دارد. گرچه نقد محتوا معمولا بر مبنای داده‌های کمی است، ولی می‌توان متغیرهای کیفی را به متغیرهای کمی تبدیل کرد.
در تحلیل محتوا، پژوهشگر پیام‌های تولید شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد به دنبال پیدا کردن پاسخی جهت پرسش ‌های تحقیق است.آموزش تحلیل محتوا برای پژوهشگران علوم اجتماعی آدم ی فرصت‌های گوناگونی را جهت مصرف منظم از فرا گیرترین شکل مدارک مربوط به امور آدم ی- به مفهوم محتوای ارتباطات- فراهم می‌آورد. دامنه وسیع این فرصت‌ها وقتی که تنوع موارد ی را کهآموزش تحلیل محتوا در آن مفید واقع شده است مرور می‌کنیم؛ آشکارتر خواهد شد.
مراحل نقد محتوا
مراحلروش تحلیل محتوا به این ترتیب است:
1- معین کردن هدف: هدف یک پژوهش علمی دستیابی به جواب چند سئوال فرضیه است.
2- طرح سئوالات و فرضیه‌ها
3- انتخاب واحد تحقیق: در واقع این سئوال‌ها فرضیه‌های تحقیق است که نوع متغیر واحد تحقیق را معین می‌کند.
4- ساختن زیرمقوله‌ها: در این وهله پژوهشگر با توجه به فرضیه‌ها سئوال‌ها صورت مسئله تحقیق، متغیرهایی را می‌سازد که با مبنا قرار گرفتن برای کد گذاری مطالب مورد نظر، محقق را در جهت پاسخگویی به سئوال‌ها فرضیه‌ها یاری کند. این کار در واقع همان تولید و ساخت دستورالعمل کد گذاری به شمار می‌رود.
5- ارائه تعاریف نظری- علمی: در این وهله باید محقق بتواند تعریف نظری جامع و مانعی برای متغیرها ارائه دهد که درعمل امکان کد گذاری مطالب به راحتی میسر باشد.
6- معین کردن جامعه آماری: این کار برمبنای سئوال‌ها فرضیه‌های تحقیق معین می‌شوند.
7- نمونه گیری: نمونه گیری در تحلیل محتوا با نمونه گیری درروش پیمایشی فرق چندانی ندارد و در واقع دغدغه اصلی پژوهشگر این است که نمونه‌ها به طریقی گزینش شوند که بتوانند آن کل مورد نظر را نمایندگی کنند.جهت نمونه گیری با توجه به فرضیه‌ها و سئوال‌های تحقیق و در دسترس بودن نمونه‌ها می‌توان یک هفته یا ماه یا سال آماری ساخت.
8- کد گذاری جمع‌آوری داده‌ها: در این وهله ، محقق با توجه به واحد تحقیق،نمونه‌های انتخاب شده را بر طبـق دستورالعمل تهیه و تولید شده، تحلیل و کد گذاری کرده پس کد‌های مربوطه را در برگه ویژه کد گذاری ثبت می‌کند.
9- روایی و پایایی: در وهله بعد از کد گذاری، جهت آنکه اصل عینیتروش تحلیل بکار گرفته محک زده شود، ضریب قابلیت اعتماد (پایایی) محاسبه می‌شود. (با مصرف از فرمول اسکات و کد گذاری مجدد حداقل 10 درصد پیام‌ها)
10- آزمون‌های آماری: در این وهله پژوهشگر، داده‌های بدست آمده موجود در برگه کد گذاری را وارد رایانه ی با نرم‌افزار spss می‌کند تا از طریق آزمون‌های آماری- که بیشتر آزمون کای اسکوئر مورد نظر است- به جدول های توزیع زیادی دست یافته و بعد به وهله انتها به مفهوم تجزیه تحلیل داده‌ها برسد. در این وهله است که پژوهشگر جهت سئوال‌ها فرضیه‌های تحقیق جواب مناسب دریافت می‌کند. و برهمین مبنا نیز تحقیق می‌تواند توصیه هایی جهت انجام پژوهش‌های ارائه دهد.

  • احمد جلوه
  • ۰
  • ۰



دانلود آهنگ

ترانه و شعر آهنگ نشدیم سینا حجازی

من یه خندم که میخونم من یه دیوونم که میدونم
من صدایه گریه ی نسلی شدم که داره میخنده و داغونه
اینقدر اشک واسه نداشته هاش ریخته که عاشقه ترنمه بارونه
بخند بازم بخند بازم بخند با خنده هات از غصمون کم شه
نمیدونم با این خـبر احتمالا این روزگار وحشی آدم شه
بخند بازم بخند بازم بخند با خنده هات از غصمون کم شه
نمیدونم با این خـبر احتمال دارد این روزگار وحشی آدم شه

تکست موزیک نشدیم سینا حجازی

نسله من با لگد پدر از خواب پرید اما باز روز پدر رفتو جوراب خرید
نسلی که سیلی خورد از تمام معلماش ولی هیشکی رنگه اشکاشو ندید
ما که بنگی نشدیم سیخو سنگی نشدیم حاله ما خوب ه تمام ما مفنگی نشدیم
نسله من عاشقه پوسترایه رنگی بودو خواب میدید واسش هدیه ی ساز آوردن
یکی جفت پا میپرید تو رویات پاشو اسکل کپسول گاز آوردن
چه میشه کرد جهان رو هی داریم خالی میبندیم
با چشه باز اشک میریزیم با چشه بسته میخندیم
بخند بازم بخند بازم بخند با خنده هات از غصمون کم شه
نمیدونم با این خـبر احتمال دارد این روزگار وحشی آدم شه
بخند بازم بخند بازم بخند با خنده هات از غصمون کم شه
نمیدونم با این احتمالا این روزگار وحشی آدم شه
یآدم ون داده بودن دختر ا بادکنکن هیشکی یآدم ون نداد که جهت چه میترکن
یآدم ون داده بودن پسرا شیرن فردی یآدم ون نداد چرا دلگیرن
زیر درخت آلبالو شادی مونو گم کردیم گریه به حاله خودمون خنده به مردم کردیم
عمو زنجیر باف چشامونو میبندیم تو پشته کوه بنداز ما بازم میخندیم
بخند بخند بازم بخند بازم بخند با خنده هات از غصمون کم شه
نمیدونم با این خـبر شاید این روزگار وحشی آدم شه
بخند بازم بخند بازم بخند با خنده هات از غصمون کم شه
نمیدونم با این خـبر شاید این روزگار وحشی آدم شه
**

  • احمد جلوه